tisdag 2 april 2013

Födelsen av en blogg...

Så nu är tiden kommen, nu är det dags. Med blandade känslor startar jag en blogg. En pysselblogg, förvisso. Fast ändå - en blogg. Jag är emot offentlighet, jag är emot att skriva sånt som andra kan läsa, jag är till stora delar emot allt möjligt som har med mitt eget personliga deltagande i den anonyma cyberkulturen att göra. Jag gillar att vara en voyeur in i andras liv, i andra bloggar men inte att lämna ut mig själv.

Så varför då en blogg? Det är en fråga som jag själv har ställt mig under flera år nu och där minussidan i min vågskål alltid har vägt tyngst. Tills nu. Några av er vet att jag är en passionerad papperspysslare, en scrapbooker, och för att få vara med att leka flera roliga lekar inom scrapbookinghobbyn i dag krävs det en blogg. Tills för några år sedan behövdes ingen egen blogg för att vara med i tävlingar eller designteam men det gör det nu. Därför börjar jag, motvilligt, att blogga. För att få leka mera. :-)

Tada! Jag har blivit med blogg.

7 kommentarer:

  1. Atta girl... jag hoppas att du kommer att trivas med bloggandet ;)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Välkommen i cyberspace ... och lucka till med bloggen !!! önskar Marc

    SvaraRadera
  4. Grattis! :-)
    Kul att få se dina alster :)
    Bara för att man har en blogg behöver man inte "skriva allt", begränsa dig till enbart det du vill skriva - det gör jag :-)

    SvaraRadera
  5. Tack L! Du har förstås helt rätt i det och det är även min tanke. :-)

    SvaraRadera