torsdag 8 februari 2024

Sommarutflykt, layout

Hej kompisar, idag blir det del 1 av en dubbel layout. Letade igenom gamla foton och fann några från 2005 som passar perfekt till Carta Bella Flora no 5 och Flora no 6. Har mina album uppdelade efter året fotot är taget fast jag scrappar inte kronologiskt utan låter papper och foton välja varandra, vilket gör att det blir en trevlig blandning i albumen mellan nygjorda och äldre layouter. 






Klippte ut den delen av pappret jag ville använda. Dessa papper är sååå användbara då det finns mängder av blommor att klippa ut och använda som dekorationer.

Från början hade jag tänkt att inte ha någon kant runt blompappret men då blev det för blackt och det försvann in i det vita cardstocket. Därför blev det en grön, markerad kant i cardstock och det lyfte fram blompappret på ett mycket bättre vis. Hade bara en liten bit av det gröna cardstocket så jag fäste med bubbelhäftande tejp och lade det gröna precis så att det kom innanför kanten på mönsterpappret. På så vis räckte det till alla tre delarna av blompapper.


Gesso på ett vitt, slätt cardstock, Gel Medium och akrylfärg genom en stensil, iZinkspray utduttad med hjälp av mjukplast. Ena delen är till den här layouten, andra delen är till sida 2 som jag visar en annan vecka.

De snygga siffrorna är Idas Magasins egna dies utstansade i foam och fastlimmade med Aleene´s Tacky Glue.

Hoppas att du fann något som inspirerar dig i ditt eget papperspysslande!

//Anne-Christine


Länk till materialet jag använt:

IdasMagasin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar