måndag 8 september 2014

Fika & Fågelsång

Ett DT-alster till Creativica som jag gjorde för någon månad sedan. Sommarlovet för barnen var här och vi försökte spendera så mycket tid som möjligt utomhus och då var det skönt med en fikapaus i skuggan av en ek. Samtidigt roade sig barnen med att försöka höra vilken fågel som sjunger vilken sång. De härliga papperna jag använt till detta familjeminne är från Maja Design. 

Började med att stämpla med en clearstamp från BoBunny på tre ställen, som får symbolisera stenar,  och sedan använde jag en mask/schablon tillsammans med Distress Inkdynan Walnut Stain. Schablonen föreställer träådringar men jag tycker även att det liknar en fågel med ögonen och näbben, så det passade extra bra in med överskriften.
Två cardstock bakom fotot som fotomattor och en träpil som pekar på barnen. Flera olika Majapapper runt fotot, några av dem är chalkade med brun Distress Ink.





Några smala bitar med papper för att markera kanterna.
Blomklustret innehåller blommor från YouDo, rosor, brads, en gardenia, kapsyl, en virkad blomma samt en stor dubbel blomma, en charm som hänger i brun twine, gröna blad och några blingstenar. Ett fint band med pianotangenter som kändes lite väl kritvitt till denna LO så jag färgade in det med en Distress Inkdyna.
//Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar