måndag 8 september 2014

På Pappas Axlar

Tänk att vi alla varit så små att vi med lätthet har kunnat sitta bekvämt på någon annans axlar. Samt att någon annan med lätthet kunnat bära oss på sina axlar. Jag tycker att det är en fin tanke, att vi i olika skeden av livet turas om att bära och att låta oss bäras och det är just vad denna layout handlar om. "På pappas axlar" kan vara en naturlig del av barndomen men i journalingen till denna LO väljer jag att se det hela i ett större  perspektiv. Skissen jag använt mig av är från Veckans Nya Skiss #30.
Papperna jag använt mig av kommer från Fancy Pants, My Minds Eye och BoBunny. Svart cardstock från Bazzill. Däckstämpeln kommer från Technique Tuesday, svart scrappers floss, en svart knapp i trä och några utstansade prickar.
Titeln har jag gjort med en Dymo Junior och gul dymotejp från Artemio. Ovalen är gjord med en Spellbinderdie, kjedjan är en Poppystampsdie, kugghjulsdien kommer från Roxstamps och kugghjulskantstansen kommer från Tonic Studios. En Kaisercraft tag.

1 kommentar:

  1. Vilken fin tanke du skrev om och din layout är så härligt färgglad! Tack för att du är med och tolkar Veckans skiss! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera