lördag 1 november 2014

My Girl - första dagen i ettan

Idag visar jag del ett av en dubbel layout som jag gjort med foton från dotterns första dag i klass 1. Denna layout har jag gjort till Creativicas inspirationsblogg.
 Kanterna är chalkade och kantskrapade. Har använt mig av en mask med tegelstenar på till bakgrunden. Alla papper förutom själva bakgrundspappret är spillbitar som blivit över från andra projekt.
 Fotomattan är i vit cardstock som är chalkad och kantskrapad. En fjärilscharm i metall, en utstansad fjäril (Spellbinder die), bladkvist (Quickutz die), några blommor, brads och någon rhinestone.
Lila spets, ett smårutigt band och en rosarutig washitejp fick vara med bland spillbitarna. Bladdien igen, en bottlecap och två blommor. Texten "My Girl" är en stickers från ett BoBunny stickers ark som jag satt på rosa cardstock. Även de små gröna alfabetsstickersena är från samma ark. Doilyn är gjord med en allDeco Multi-Shaper Punch.

Detta var del ett, del två av dubbel layouten visar jag min nästa bloggdag inne på Creativicas inspirationsblogg.
Ha det så gott!/Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar