lördag 29 november 2014

You and Me

Hej på er, advent står för dörren och det känns riktigt mysigt! Mitt tredje inlägg på temat "sommar i november" för Creativicas inspirationsblogg är en layout från dotterns födelsedag förra året. Det var ett härligt utekalas en strålande sommardag och jag passade på att få till en bild på henne och mig.
Jag har ofta idéetorka på titlar/överskrifter på mina alster. Försöker allt som oftast att ta små genvägar genom att använda mig av tags eller andra dekorationer där det redan står något. Som i det här fallet då jag hade både tag och biljett från Fancy Pants där det redan står You and Me. Alltså fick denna LO heta You and Me, enkelt och smidigt!
Kanterna är chalkade med Distress Ink och kantskrapade. Två cardstock som är kantskrapade fick bli fotomattor. Har använt mig av diverse småbitar mönstrat papper inklusive den flerfärgade randiga biten som är den bit man skär av längst ner på det stora mönstrade pappret. (Studio Calico). En bit bollfrans, en tyg-brad och och rosa pappersfibrer som jag inte vet vad det heter, som dekorationer.
Swirldien är från Quickutz och de andra diesen är ur ett PL-set med dies från Becky Higgins. Cirklarna är utstansade med en handstans.
Ha en härlig helg!/Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar