tisdag 24 mars 2015

Beauty Blooms From Within

Hej på er! Idag har det blivit min tur att visa mitt andra scrapliftalster för Creativica denna månad. Jag har valt bland Micaela Waldetofts vackra layouter och fastnade för flera men har till slut valt en.
 Jag har inspirerats av de pastelliga färgerna och den skira tonen som hennes layout har men även tagit fasta på att maska, stämpla och kleta. Även former som klockor, fjärilar och swirls har jag inspirerats av när jag skapade mitt alster.
20130608_122507_20130608122650255
Här är en bild på Micaelas fina layout som var min inspiration att skapa efter.
 Jag har använt en mask/schablon med en rosa distress dyna, texture paste  tillsammans med en mask/schablon med text på, en swirlig stämpel som jag både stämplat med svart dyna samt embossat med glittrigt embossingpulver. Tror även att det är en exakt likadan stämpel som den som Micaela har använt.
 Swirls, fjärilar, klockor och pärlor.


Ha en härlig dag och tack för att du besöker min blogg!/Anne-Christine 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar