lördag 7 mars 2015

Time With You

Hej på er! Denna månad ska vi i design teamet inne i Creativicas Inspirationsblogg scraplifta varandra och idag visar jag min version av Marie_71 fina layout. Layouten är gjord i CAS stil (CAS=clean and simple) och det betyder att det inte ska vara så mycket dekorationer och "krusiduller" på alstret.
Ett papper kommer från Tim Holtz och alla andra mönstrade papper kommer från Echo Parks serie For the Reccord 2. Även titeln och stickersen kommer från samma serie. Bakom fotografiet och titeln använde jag svart cardstock. Runt papperna har jag dragit streck med en svart ZIG-writerpenna för att rama in dem mer. Tre zig-zagband bakom fotot och två metallklämmor högst upp.
 Jag embossade en ros i svart.
Här är en bild på Maries layout som var min inspiration att skapa efter.

En scraplift är ett väldigt bra sätt att kickstarta inspirationen och att pröva nya vinklar i sitt pysslande, att inspireras av någon annas skapande och växa i sitt eget. Väl värt att pröva! Ha det bra allihopa! / Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar