lördag 30 maj 2015

Mitt Första Vikkort

Hej på er! Idag visar jag mitt första vikkort och det var både enkelt och roligt att göra! Grattiskortet är gjort till Creativicas inspirationsblogg
De mönstrade papprena kommer alla från ett 6x6 block från Maja Design som jag stansat ut med en Spellbinder die och chalkat kanterna med Distress Ink, dynan Black Soot. Washitejp från Panduro. Sida tre lämnade jag tom för att kunna skriva en längre hälsning till kortets mottagare.
Motivstämpeln är en Hänglar och Stänglar stämpel som jag färglagt med promarkers. tämpelmotivet sitter på 3D-kuddar och jag har fäst en rosenknopp i flickans hand. Textstämpeln har jag embossat med silvrigt embossingpulver. Minns dock inte textstämpelns tillverkare. Någon annan som vet?
Dien med liljekonvaljer kommer från Magnolia. Jag har målat själva blommorna med Wink of Stella glitterpenna (clear) men glittereffekten kommer inte fram så bra på fotografiet som det gör i verkligheten.
Trevlig helg! Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar