måndag 30 maj 2022

En Glass I Vårsolen

 

Hur underbara är inte dessa nya papper från Echo Park!!? Älskar den här pappersserien som heter New Day och som finns i Idas Magasins webbutik. Serien är färgglatt smutspastellig med användbara mönster som moln, glassar, regnbågar och blommor. Precis vad som behövdes till bilden på ungarna som äter glass i vårsolen.


Designen på layouten är enkelt uppbyggd i olika block av de mönstrade New Day-papperna. Tre dekorationskluster där även titel och journalingruta ingår. På det översta pappret  med moln har jag klippt ut några moln från en spillbit och fäst på 3D-kuddar för att få lite dimension. 
Titeln "living the sweet life" och journalingrutan är från ett av kollektionens papper. Jag klippte ut titeln och har blå cardstock bakom, likadant cardstock som till fotomattan och baspappret på LOn.


Cirklarna är gjorda med cirkelpunchar i olika storlekar. Blomkrukan är utklippt från ett av . Echo Parks New Day papper. Blommor, halvpärlor, biljetten och knappar finns i butiken


Här syns det lite tydligare hur jag gjort med titeln. 3D-kuddar bakom för höjd. Den söta glassen finns i webbutiken tillsammans med andra glass-knappar och heter Summer Treats.


Hoppas att du fann något som inspirerar dig i ditt eget papperspysslande! Det här är första gången jag bloggar för Idas Magasin och jag hoppas att vi ses mer framöver. Tills dess, ät en glass eller två i solen medan du funderar över vårens pysselprojekt. 
//Anne-Christine

Länkar till materialet jag använt;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar