fredag 3 juni 2022

Födelsedagslayout

  Härliga färger på Echo Parks pappersserie New Day, för att inte tala om hur mycket jag ääälskar just regnbågspappret!! Använde det pappret både till veckans layout och till den jag visade för två veckor sedan. Ett litet moln på 3D-kuddar fick det också bli.


Designen på layouten är enkelt uppbyggd i olika block av de mönstrade New Day-papperna. Ganska minimalt med dekorationer på denna LO. Har ändå försökt att få till en visuell triangel med hjälp av molnet, titel och rosett, samt de utklippta macronsen.


Visst är det fina papper! Bild på bordet innan jag bestämde mig för vilka av dem som skulle vara med på layouten. Här ser man även hur macronsen och titeln såg ut innan jag klippte ut dem. Det pappret är verkligen jättebra till titlar! För nog är det fler än jag som har besvär med att hitta på titlar? Då är det toppen att ha ett helt ark med fina, matchande överskrifter att välja mellan. Tummen upp på det!!
(Om du söker på ordet New Day i sökrutan inne i butiken så får du fram alla produkter i just den härliga serien. Eller går genom länken Här).


Här har jag valt att ha två titlar, dels you color my world tillsammans med den fina regnbågen från kollektionen, dels har jag stansat ut 11 år idag! från Idas Magasins egna dies. Virade skirt ljusgult band runt molnpappret, knöt en liten rosett och limmade för bättre hållbarhet. 3D-kuddar under änden av både molnpappret och titelmolnet.


För att få till en visuell triangel på alstret fick det bli ett litet upphöjt moln på lämplig plats. Blå cardstock både som fotomatta och som ram till regnbågspappret. Har använt en vit Poscapenna till prickarna och ränderna. Överst på fotomattan använde jag en kantpunch. 


Klippte ut macaronsen från dess text (den texten var titel på förra LOn jag bloggade), 3D-kuddar under för dimension. Även 3D-kuddar lite här och där på den utklippta blombården. Månaden maj från Idas Magasins egna dies.


Idas Magasins egna härliga siffror plus deras die år idag! som jag tryckt ut i vit foam/mossgummi/dekorgummi. (Inte samma som Flower Foam, med vilket man gör egna blommor).


Idas Magasins vackra dies med alla 12 månader på året. Sååå användbara!!


Hoppas att du fann något som inspirerar dig i ditt eget papperspysslande!
//Anne-Christine

Länkar till materialet jag använt;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar