fredag 17 juni 2022

Glädjeskutt, skolavslutnings LO

 Sommarlovstider!!! Barn och ungdomar springer ut ur skolan, rätt in i sommargrönskan. Ett ypperligt scraptillfälle att föreviga. Här har jag gjort en LO med förra årets avslutningsbilder; glädjeskutt i trädgården.


Det ljuvligt rosa pappret Rose Quartz är från Lawn Fawn, pappersserien Watercolor Wishes Rainbow finns i flera härliga färger.

Börjar med att hitta några matchande papper och det fick bli Maja Designs lilla block Little Street Café. Till slut använde jag bara något enstaka papper från blocket till just denna LO, men det är bra att ha lite valmöjligheter när man är mitt uppe i skapandet.

En kul swirlstämpel, embossingdyna, härligt rosa embossingpulver som fästs på pappret genom värme från embossingfön.

Lite klet och kladd med Multi Medium Matte som blandats med rosa akrylfärg och strukits på genom en stencil. Ordet Glädje är en av Idas magasins egna gummistämplar som jag embossat på vit cardstock i samma rosa pulver som swirlsen, klippt ut och fäst på ett rosa carsstock. Ordet Skutt är ett kul alfabet från X-Cut, utstansat med rosa och vit cardstock som jag chalkat lite med en rosa Distress Inkdyna. Alla språkpoliser får ursäkta, men ibland behöver man vara lite kreativ med det material man har. Vet att ordet Glädjeskutt är samansatt men jag vet också att när det gäller scrapbooking så finns det inga fel, bara massor av glädje, skapande och konstnärlig frihet. 

Här ser man hur den embossade swirlstämpeln sticker fram under blommorna. De graciösa små älvorna är en die och jag hade svårt att inte strössla hela layouten med älvor, men det blev ändå en handfull älvkompisar.  En träddie utstansad i rosa cardstock som jag chalkat asymmetriskt med Distress Inkdyna. Några av träden har 3D-kudar under sig för höjdskillnadens skull. 
Blompappret som jag klippt i har tyvärr tagit slut men det finns en mängd härliga, matchande papper i butiken. Även bakom blompappret finns den 3D-kuddar.

Idas Magasins egna fina dies, månader och siffror, utstansat i vit cardstock. Vackra blommor, en knapp, fler utstansade älvor. Staketet utstansat i Maja Designpapper.

 Vindsnurran har jag gjort själv genom att klippa ut en fyrkant i ett papper som är mönstrat på båda sidorna, klippa från alla hörn nästan in till mitten, vika in varannan flärp till mitten, fästa med lim, dölja limmet i mitten med ett litet hjärta i wood weneer.


Önskar dig en härlig sommar, fräknar på näsan och bruna ben. Och pysselgemenskap!! Framförallt önskar jag dig pysselgemenskap.

Hoppas att du fann något som inspirerar dig i ditt eget papperspysslande!


//Anne-Christine

Länkar till materialet jag använt;






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar