lördag 25 januari 2014

Vitt och Grönt

I dag visar jag en layout i grönt och vitt med en liten klick rosa som jag gjort för Creativica. DT teamets ledord denna månad är förändring/bryta mönstret och jag har tagit fasta på innebörden av orden och gjort denna LO.
Jag började med att chalka vit gesso med fingret runt hela bakgrundspappret. Pappret är från Maja Designs härliga serie Sommartider. När det torkat ordentligt skrapades kanterna med en kantskrapa. Rosa washitejp på några ställen runt ytterkanten. Två fotomattor under fotot, varav den ena är kantskrapad. Vita fotohörn på fotot. Tre gröna papper från Maja Designs serie Lantliv och vit bomullsspets på båda sidorna om det största mönstrade pappret. Jag har inte chalkat med gesso tidigare men jag tycker att det fungerade jättebra!
Vildkaprifol_Grontochvitt_2_webb
Sprayade grön mist på ett ställe och tog därefter och duttade färgprickar med hjälp av sprayröret i ena nedre hörnet och i  ena övre hörnet. Efter det har jag egentligen bara försökt att maxa med dekorationer, främst blommor, i grönt och vitt. Har med tre rosa blommor för att  leda ögat genom alla dekorationer. En sak som jag är helt såld på just nu är fjädrar och jag tokgillar den härligt gröna fjädern!
Vildkaprifol_Grontochvitt_3_webb
Även på denna sidan finns det pins, blommor, halvpärlor och brads. Den fina mörkgröna blomman är en knapp som jag nyligen fått av en kär vän och det var extra roligt att just den passade in.
Vildkaprifol_Grontochvitt_4_webb
Journalingen på denna layout kändes för privat så den har jag valt att ha gömd, vilket är ett bra alternativ de gånger det finns mycket att skriva fast man inte vill dela orden med alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar