lördag 15 februari 2014

Pepparkakslycka

 I dag bjuder jag på en layout om min lilla pepparkaka som gläds över sin goda pepparkaka. Det blir dubbel pepparkakslycka! Detta är en layout som jag gjorde i december för Creativica.
Vildkaprifol_Pepparkakslycka_1_webb
Papperna jag använt kommer från Maja Designs serie Vintage Winter 2011 och de passade så bra i färgerna till temat på min LO. För att få lite struktur på bakgrundspappret och lite "snöig" känsla så använde jag mig av en mask som jag duttade vit akrylfärg i med pensel lite här och där. Med en brun ZIG penna ritade jag hjärtan och vingliga streck runt kanterna och vissa hjärtan fyllde jag i med en Promarker penna. Själva fotot skar jag ner så att  endast min son syns, ingen stökig bakgrund är kvar. En röd fotomatta av cardstock sedan två Maja Design papper som jag har skrapat kanterna på och ett mörkbrunt cardstock underst. Journalingen har jag handskrivit på höger sida om fotot.
Vildkaprifol_Pepparkakslycka_2_webb
Rolig washitejp med pepparkakor som jag har dragit ett streck runt, med den bruna ZIG pennan, för att markera kanterna. En doily/tårtpapper, brunt band och härlig röd spets fick också vara med. Pepparkakan är gjord med X-Cut hjärtdie i brun cardstock som jag chalkat med Distress Ink Walnut Stain för att få mer liv i pepparkakan. Limmade pepparkakan på röd cardstock och klippte på frihand  så att det blev en "lagom" stor kant. Inte helt jämnt, inte helt perfekt men tillräckligt bra klippt för att jag ska vara nöjd. Vit kristyr ritades dit och alfabetsstickers från Papir Design och vips så var titeln färdig.
Vildkaprifol_Pepparkakslycka_3_webb
Härligt röda blommor i lager på lager, bruna blommor från egna gömmor, diverse brads, en superfin pepparkaksgubbe-knapp, lite strösslade röda rhinestones och en utstansad scrolldie i vit cardstock.
Vildkaprifol_Pepparkakslycka_4_webb
Här har jag mer washitejp, mer band, mer spets, två till hjärtan med chalk och kristyr på 3D-kuddar. Närbild på akrylfärgen samt på min doodlade kant. Bakgrundspappret heter ju Julglädje och jag klippte ut namnet från den avskurna nedre remsan av pappret och använde det som dekoration.

Hoppas att ni har en härlig helg och att någon har gillat mitt inlägg och fått lite inspiration! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar