lördag 22 februari 2014

Påsklayout i väntan på våren

Jag har vårkänslor och för Creativica denna vecka valde jag ett fem år gammalt vårfoto på dottern då hon fick sitt allra första påskägg. Ett kärt minne! Fotot, tillsammans med några gamla figurdies från Quickutz, fick bli mitt "gamla" till månadens tema i Creativicas DT-team. (Något gammalt, något nytt). Detta härliga papper från Fancy Pants passade perfekt!
Allt jag gjorde med bakgrundspappret var att sätta några blå halvpärlor i  de gula blommorna runt ugglorna längst upp, i övrigt tillsatte jag ingen färg eller mist. Jag gillade bakgrunden precis som den var.

Ibland kan det vara skönt med ett mönsterpapper som redan har allt, fint mönster och ett uppslag till både titeln och journaling. På detta papper stod det redan Date och Time samt att de bruna prickarna inbjöd till skrift. Jag tog tillvara på det och fixade på så sätt både en snabb titel med hjälp av alfabetsstickers och en smidig journalingcirkel.

Det brunrutiga pappret är baksidan av ett julpapper från Reprint. Finfin spets, lite pärlfloss och washitejp tillsammans med tre figurdies.

Wellpapp är kul att använda, dock sätter jag det inte i direktkontakt med fotot eftersom wellpapp inte är syrafritt. Några härliga blommor och brads. Totalt på denna layout har jag 8 brads. Nu råkade det vara en del av denna månads utmaning för oss i DT-teamet, att använda brads, fast jag använder istort sett brads på alla mina LOs. Jag gillar dem. Spillbitarna kommer från Maja Designs serie Sommartider.

Om du vill veta mer om vilka material jag använde så kan du finna dem HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar