lördag 8 mars 2014

Camping - Äventyr i det Gröna

Äventyr i det gröna på egna bakgården, ja det var vad vi hade i somras när vi tältade. På barnens begäran reste vi vårt lilla tält och sov ute i naturen en natt och oj vad de tyckte att det var spännande! Papperna från BoBunny som heter "Camp a Lot" blev min inspiration för detta alster som är gjort för Creativica i Uddevalla.

Chalkade med en grön Distress Ink och drog med kantskrapan runt hela bakgrundspappret. På tre ställen så embossade jag en blomranka. Eftersom pappret i sig har bladrankor runt kanterna så passade det bra att embossa mer blad samt även limma fast blomrankeband för att få fler strukturer och en 3D-känsla.


Här kan man se en närbild på en av de embossade rankorna. En stickers från ett stickersark fick bli min titel, med 3D-kuddar och två cardstockmattor bakom. Det bruna pappret med cirklarna ögonmåttade jag, ritade med blyertspenna och klippte ut lagom stora bitar.

Ordet "Camp-A-Lot" klipptes ut från remsan där papprets namn står. Lite cardstock bakom samt 3D-kuddar, två rhinestones och två cirklar utstansade med en cirkelpunch.

Om du vill veta mer om vilka material jag använde så kan du finna länkar till dem HÄR, långt ner i inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar