lördag 22 mars 2014

Väx & Blomma

För Creativica denna vecka  har jag skapat med ett underbart papper från K-Design. Tycker att det passar perfekt till vårt Earth Hour-tema som vi har i Creativicas blogg nu i mars då det är ett naturinspirerat motiv på pappret. Valde titeln Väx & Blomma, då den passade så bra med pappret, bilden och temat.
 Det var länge sedan jag embossade på en LO och det var riktigt roligt. Det ska jag göra oftare framöver! På denna LO har jag embossat på fyra ställen, tre hörn och en swirlranka ovanför fotot.

Blommor, brads, washitejp, band, spets, charm och halvpärlor, samt ett embossat hörn och ett metallhörn.

Utstansade fjärilar som flyger över papprets stora fjäril, en Maja Design klocka som jag chalkat med blå Distress  Ink och haft krackeleringslack på. Rosetten har jag gjort själv av snöre från juteväven.

Bladrankeband, klockor och kakservett. Bilden på barnen som kramas och det lilla notpappret är från ett av Reprints julpapper, som jag satt brun cardstock och 3D-kuddar bakom. Det beige/brunrutiga pappret som jag stansat med en bårdstans är baksidan av  samma julpapper.

Närbild på två embossade hörn och den infärgade kakservetten.

Om ni vill läsa mer om vilka material jag använt så finns de längst ner HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar