söndag 9 mars 2014

Påbörjat ett album med dagisfoton

Under flera år så har jag funderat på vad jag ska göra med dagis- och skolfotona. Nu har jag bestämt mig för att göra varsitt album till barnen med relativt platta layouter, samt att inte ha så mycket dekorationer på. Denna layout är en av de första och den gjordes på Surtescrappen för några veckor sedan.
 Började med att chalka kanterna med svart Distress Ink samt att skrapa med kantskrapa. Gul washitejp från YouDo och titeln utstansad med alfabete från Quickutz/Lifestyle Crafts.
 Fotot fick tre fotomattor, två i cardstock och en i papper från Tim Holtz. Även här använde jag kantskrapan. Två smala spillbitar på sidan och tre stjärnor i gul cardstock gjorda med en die från Quickutz/Lifestyle Crafts.
Stämpeln är från Tim Holtz, någon blomma från YouDo samt Reprint och resten har jag köpt på scrapbookingloppis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar