måndag 6 oktober 2014

Lilla Hjärtat

Idag visar jag en layout som jag gjort till min kära vän Annelie. Bilden är tagen för ett par år sedan då vi firade min födelsedag och jag har sedan dess haft en tanke om att jag skulle scrappa den. Hon och hennes väldigt lilla, härliga bebis är så fina! Layouten är gjord efter skiss #34 inne hos Veckans Nya Skiss.
 Började med att spreja Dylusions Ink Spray, färgen Vibrant Turquise, på delar av mitt vita cardstock. Efter att det torkat så använde jag en mask/schablon från Prima tillsammans med en Distress Paint, färgen Victorian Velvet. De flesta papper jag använt mig av kommer från BoBunny serien Love Letters men även papper från Tim Holtz och Prima Marketing finns med.
Biljettstämpeln är från Whimsy Stamps, stämplad med Distress Ink Walnut Stain och chalkad med Distress Ink Victorian Velvet. Några blommor, rosor, två brads och en bit spets.
Titeln är gjord med hjälp av Dymo Junior och textband från Artemio. Honungskakemönstret är från en Cheery Lynn die, scrollen är utstansad med en kantstans och hjärtat är en Quickuts die.
//Anne-Christine


P.S Lämna gärna en liten kommentar, jag blir sååå glad!

3 kommentarer:

  1. Gillar verkligen din bakgrund och alla detaljer. Snygg tolkning av skissen! Tack att du är med och tolkar VS! Kram ÅsaJ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Åsa! Det är skoj att vara med och tolka de fina skisser ni i VS lägger ut. :-)

      Radera
  2. Fin layout och jag gillar din bakgrund, så bra ihop med papprens färger. Tack för att du tolkar VS!

    SvaraRadera