lördag 11 april 2015

Colour My World

Hej på er! Idag visar jag en färgglad layout som jag knåpade ihop nyligen på Svartå Scrapträff.
Eftersom dottern ääälskar att måla och rita så ville jag göra en layout om det. Ville ha många färger med! Solen är en die från Quickutz/LifestyleCrafts som jag chalkat lätt med brunt och satt 3D-kuddar under för att få den upphöjd. Papperna är från gömmorna och har några år på nacken men jag försöker att börja använda det jag har och inte bara köpa nytt. ;-) Det är fram- och baksida av samma papper. 
Har chalkat det yttre pappret med Distress Ink Mustard Seed och det inre pappret med Distress Ink Peeled Paint. Har kantskrapat alla papper inklusive fotomattan i röd cardstock. Röd washitejp i hörnet. Titeln har jag embossat med embossingpulver i en färg som heter Jeans och stämpeln är en clearstamp som kommer från Panduro. Pilen är i chippboard och är köpt för flera år sedan.
Klippte ett prickigt papper på frihand för att få en färgglad kant. Några roenknoppar och ett löv fick bli de enda dekorationerna. Rosorna och lövet är köpt hos Helihaks affär. Gul och röd washitejp.
Tack för att du besöker min blogg! Lämna gärna en kommentar, blir så glad av sådant. /Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar