lördag 18 april 2015

Inbjudningskort till gófika

Hej på er! Vårsolen värmer härligt, sommarmöblerna har kommit ut från vinterförvaringen och jag känner att det nog snart är dags att bjuda hem någon på lite gófika i trädgården. Därför har jag gjort ett "Vill du komma på fika?" kort, för visst kan det vara trevligt med en inbjudan via posten då och då?
Stämpelmotivet är från Hänglar och Stänglar, målad med distresser. Papprena är från ett 6x6 block från BoBunny och heter Little Miss och därifrån har jag även klippt ut tekannan och koppen. Ett mumsigt frimärke fick vara med, en washi tejp, en utstansad blomranka från Quickutz/LifestyleCrafts och två blommor. Jag har dragit lite streck på kanterna och ritat små rosa hjärtan på bakgrundspappret. Det pappret har jag även chalkat med grön distressdyna samt kantskrapat. Lite här och var har jag målat med en Wink of Stella penna (Clear) för att få en glittereffekt. På de stämplade bakverken har jag tre omgångar med 3D-lack för att de skulle dra blicken till sig. En hel del 3D-kuddar i olika tjocklekar har också gått åt då nästan alla detaljerna är upphöjda även om det syns dåligt på bilden. Kortbasen är Docrafts Papermania som jag köpt en hel bunt med både kort och kuvert i samma förpackning.

Detta kort har jag gjort till Creativicas inspirationsblogg.

Ha det bra! /Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar