söndag 11 januari 2015

2 Skojsiga Favoriter

Idag visar jag en sprallig layout på två skojsiga killar som förgyller mitt liv.
 Jag har använt mig av orange cardstock från Bazzill och mönstrat papper från Studio Calico. Kantstans med stjärnor från Martha Stewart. Bakgrundspappret har jag sprayat med mist (utöver den mistade effekt som pappret har redan från början), de orangea stjärnorna är akrylfärg med en Crafters Workshop mask/schablon. Grönrutig washitejp på tre ställen.
 De tre utstansade stjärnorna är gjorda med en die från Quickutz/LifestyleCrafts. Metalldekorationen har jag köpt på scraploppis så den vet jag inte tillverkare på.
 Stjärncirkeln är utstansad med en Nellie Snellen die och ett papper från Tim Holtz. Jag har följt konturerna runt cirkeln och i stjärnorna med en brun ZIG-writer penna för att framhäva mönstret bättre. Den stora röda stjärnan av prickar är en clear stamp tillsammans med en wood veneer stjärna samt en utstansad Quickuts/LifestyleCrafts stjärna.
Titeln är dymoband och alfabetet Dragonfly från Quickutz/LifestyleCrafts i vit cardstock. Konturerna har jag gjort med en brun ZIG-writer penna. Bakom fotografiet finns en fotomatta i brun cardstock och fotohörn i de fyra hörnen. (Photo Corners Craft).
 Siffran 2 är en sticker från Jenni Bowlin/Studio Calico som sitter på 3D-kuddar på ett papper från DCWV som jag klippt med hjälp av en mönstersax som ger frimärkskant.
Den här layouten har jag gjort till Hobbyworlds januariutmaning

Tack för att du besöker min blogg!/Anne-Christine

10 kommentarer:

  1. Härlig och färgglad tolkning! Gillar hur du använt stjärnorna! Vad roligt att du antog Hobbyworlds januari utmaning! Kram från DT Ulrika aka LillBlomman!

    SvaraRadera
  2. Superhärlig layout i riktigt glada färger! :) Tack för att du är med och deltar hos oss på Hobbyworld!

    Mvh Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin! Jag scrappar gärna och ofta i glada färger. Särskilt färgen orange, som jag nästan har med på allt jag gör. :-)

      Radera
  3. Åh, vad jag blir glad av massor med färger! Superfin LO!! :D

    Tack för att du är med i Hobbyworlds umaning!

    Kram,
    Jeanette - Tettiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jeanette! Färger gör mig glad med. Särskilt till ett spralligt fotografi så behövs det glada färger!

      Radera
  4. Härligt med alla färger:)
    Tack för att du är med och tävlar hos oss på Hobbyworld:)
    Kram Tesa

    SvaraRadera
  5. Så härlig och lekfull layout!
    Tack för att du med och tävlar hos Hobbyworld.
    Kram Katja/Mezzanotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tycker det är roligt att vara med och tolka era fina skisser. :-)

      Radera