lördag 10 januari 2015

Clownen Manne

De ord som jag tagit fasta på när jag gjorde denna layout var retro och färg. Retro och färg... Hmmm... Jag bläddrade bland mina foton och fann dessa från en teaterföreställning som familjen var på i somras. Vad är inte mer retro (och modernt) än vår kära nationalklenod - Clownen Manne! Manne har med värme och hjärta underhållit generationer av barn, så också mig och nu mina barn. Tack Manne! Tillsammans med ett härligt, retroinspiretat clownpapper som jag köpte för flera år sedan i väntan på att användas vid rätt tillfälle, så har jag försökt att göra en lekfull och färgglad sida.
 Orange och brunt cardstock från Panduro, rosa och vitt cardstock från Bazzill. Det härliga clownpappret i retrostil med tillhörande avklippt remsa med stjärnor är från SassaFrassLass - Apple Jack, Discover. Det grönprickiga pappret är från Panduro/Tilda - Garden Party. Övriga småbitar med papper är från My Mind´s Eye, Panduro och BoBunny. En remsa rosa/vitprickig washitejp längst ner i hörnet. Formen på fotona är gjorda med hjälp av tre olika Spellbinderdies. Det turkos/vit prickiga pappret är utstansat med en Tim Holtz die och det röd/vit prickiga pappret samt hjärtat är utstansade med två Becky Higgins PL dies, det orangea helfärgade vellumpappret är utstansat med en Quickutz/LifestyleCrafts die.
 Dien med mannen som håller i ett paraply kommer från Tim Holtz. Köpte den dien på rea någon gång och tyckte att den var kul. Dock har jag inte använt den och blev glad när jag kom på att den kunde få symbolisera Clownen Manne på min layout.
Titeln är alfabetet Supermarket från Quickutz/LifestyleCrafts samt dymoremsa. En röd vellumpil, gul/vit die-cut sticker från Studio Calico, grön banderoll die-cut sticker från Ecco Park. Den turkosa vimpeln är utstansad med en Quickutz/LifestyleCrafts die.
Rund gul die-cut sticker från SassaFrassLass, knapp med twine, tygblomma.
 Har doodlat lite enkelt runt kanterna med en brun ZIG-writer penna. Tre olika stora cirkelstansar för att göra cirklarna. Tre knappar men tre olika sorters färgat twine knutet i dom.
Alla mönstrade papper jag valt är prickiga i någon form. Detta var medvetet, både för att jag tycker att det passade in med den lekfulla känslan jag ville åt och för att jag behöver använda prickigt mer. Eftersom jag är så bra på att köpa prickigt papper behöver jag bli bättre på att använda det också....  Så jag gick all in! ;-)

Den uppmärksamma noterar även att jag försnillat den rosa tygblomman på sista bilden. Oooops! Den lossnade tydligen utomhus under fotograferingen och jag fann den i gräset någon dag senare, solkig och snöblöt. Tur att den var av tyg för den blev sig lik igen efter att ha hängt på tork och nu sitter den där den ska igen och denna gång sitter den rejält fast.

Det var allt för mig denna gången!Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar