lördag 24 januari 2015

Kompostera Mera!

Hej på er! Idag visar jag en sida pocket-scrap som handlar om en vardagsdröm jag länge närt och som jag fick tillfälle att uppfylla i somras, nämligen familjens egen varmkompost. Här har jag fokuserat på ordet återvinning, som är en av månadens röda trådar inne i Creativicas Inspirationsblogg för oss i DT-teamet. Återvinna matrester, kompostera och få fin jord att använda i trädgården ger mig en härligt mysig magkänsla. 
Cardstock från Panduro och Bazzill, mönstrade papper från Camp-a-lot 
6x6 block från BoBunny. Har rundat av alla hörn med en hörnstans och använt två olika storlekar av cirkelstansar. Dies från Quickkutz/LifestyleCrafts; sol, blomkruka med skott, rött hörn, pilar i returmärket, vattenmelon, apelsin, päron och äpple. Dies från Technique Tuesday; ram med banner, rak pil. Distress Ink Frayed Burlap har använts till att chalka kanter och några utstansade detaljer.

 Titeln är gjord med alfabetsstickers från BoBunnys serie Camping och ordet "äntligen" är utskrivet på svart Dymoband. Washitejp med träådring/trämönster. Brun ZIG-writer penna. Plastficka från We R Memory Keepers.
Till denna sida ska jag även göra en 12x12 LO så att det blir en dubbel layout men det får vänta till en annan månad.

Lev väl och ta hand om varandra och naturen!/Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar