lördag 7 februari 2015

Wild About Winter

Hej på er! Idag har jag gjort en vintrig layout om glädjen jag får av att mata fåglarna som finns i trädgården. Oftast har jag personer på fotografierna på mina alster men jag har länge tänkt att jag även borde göra LOs över sådant som jag gillar extra mycket, som ett tidsdokument på vem jag är just nu.
 Till detta alster har jag använt mönstrade papper från BoBunnys serie Powder Mountain samt tre olika cardstock. Kanterna är chalkade med Distress Ink Frayed Burlap och sedan kantskrapade.
Dies från Quickutz/LifestyleCrafts; högt träd, kotte, fågel, tab. Dies från Spellbinders; två cirklar och en doily. Den fina utstansade ramen minns jag inte märket på då jag lånade den av en kompis på en scrapträff nyligen. Några blå brads fick också vara med.
 Jag har embossat fallande snöflingor med tre olika färger embossingpulver; jeans, ljusblå samt guld.
  Flera av de utstansade detaljerna har jag färgat in med Distress Stain Brushed Pewter för en frostigare effekt men det syns bättre i verkligheten än vad det gör på fotografiet av layouten.
Även titeln kommer från BoBunnys serie Powder Mountain. Till journalingen har jag använt en brun ZIG-writerpenna. 
Layouten är gjord till Creativicas Inspirationsblogg.

Ha det härligt i det strålande vackra vintervädret!/Anne-Christine



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar