lördag 21 februari 2015

Disney on Ice

Hej igen! Idag visar jag en pocket-scrapsida om när vi var på Disney on Ice tillsammans med några kära vänner. Väljer oftast att göra PL/pocket-scrap när det finns många foton som jag vill ha med i albumet.
 Alla mönstrade papper kommer från BoBunnys serie Snow Day. Använde vit cardstock och några små remsor med rosarutig washitejp men utöver det så ville jag inte ha några dekorationer som tog bort fokus från de embossade detaljerna.
 Jag har både torrembossat och värmeembossat på pappera till denna sida. Först använde jag en liten embossingfolder från Sizzix/Tim Holtz som heter Mini Snowflurries för att få ett upphöjt mönster, dock syns det inte så bra på fotografierna som det gör i verkligheten. Sedan stämplade jag med tre snöflingestämplar och använde tillsammans med guldembossingpulver.
 Titeln är utstansad med dies från Quickutz/LifestyleCrafts, ett alfabet som heter Storybook och jag har dragit konturerna runt bokstäverna med en brun ZIG-writerpenna för att framhäva dem. Det prickiga pappret klippte jag ut för hand och drog konturerna med den bruna pennan.
 Skridskon är en die från Quickutz/LifestyleCrafts, utskuren i vit cardstock. Jag ritade runt konturen på den vita skon med en ljusgrå Promarkerpenna och målade skenan med en guldpenna. Hittade inte min silverpenna men jag tyckte det passade med guld också eftersom snöflingorna är embossade med guldpulver.
På detta kort har jag lämnat plats för att skriva min journaling.
Detta alster har jag gjort till Creativicas Inspirationsblogg.

Trevlig helg! /Anne-Christine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar