torsdag 15 januari 2015

Lilla Röda Traktorn

Idag har jag tolkat orden retro och färg annorlunda än förra veckan när jag gjorde "Clownen Manne", båda till Creativicas Inspirationsblogg. Till den här layouten ville jag få med faktisk färg, vilket resulterade i att jag målat med gesso, två akrylfärger samt Distress Ink på bakgrundspappret. Fotot är valt för att det har en härligt söt gammal traktor på sig och som av en händelse så hade jag ett rött retroinspirerat traktorpapper. Längst ner i detta inlägg visar jag med bilder hur jag gick tillväga med att måla bakgrunden.
Bakgrundspappret kommer från Panduros pappersblock Farm, övriga papper är från Panduro och DCWV.
Två cardstock bakom fotot, ett svart och ett vitt. Ordet Cute är en stickers från Pebbles.
Traktorn är en tag från pappersblocket Farm, däcket och kugghjulet är die-cuts från Kaisercraft. Ett svart fotohörn fick också vara med.
Pilen och ordet Vroom är die-cuts från Kaisercraft, kugghjulet utskuret med en die från Spellbinders. Titeln är gjord med röd dymoremsa tillsammans med Dymo Junior-apparaten.
Här har jag målat gesso på bakgrundspappret med en pensel. Innan man börjar måla är det bra om man vet var på sidan som man vill ha fotografiet och hur stort det är, så att färgen syns även efter att fotot och dekorationerna är på plats.
Inkat/chalkat kanterna med Distress Ink, färgen Black Soot.
Mask/schablon från the Crafters Workshop, Mini Ledger med svart akrylfärg. Torktiden på färgerna kan variera men se till att varje lager är torrt innan du börjar med nästa färg.
Mask/schablon från the Crafters Workshop, Mini Cubist med grön akrylfärg. Akrylfärgen duttar jag på med en nerklippt billig kökssvamp som jag slänger när jag är klar. Av en svamp blir det sex delar.
Det här fotot har tillsammans med traktorpappret legat och väntat på att inspirationen skulle dyka upp och det skulle bli en LO. Nu när Creativica har ordet retro som ett av inspirationsorden i januari för oss i design teamet så passade det perfekt att göra slag i den saken.

//Anne-Christine aka Vildkaprifol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar